I en verden af tomater....

Når vi nærmere os omkring 1 marts, glæder jeg mig som helt sindssygt til at så tomatfrø... jeg har altid tårnhøje forventninger til tomatsæsonen, og i år er der heller ingen undtagelse...
 - Jeg må være blevet bidt af en gal tomat, og jeg håber aldrig at blive kureret for denne tomat-syndrom..
Celina hjælper meget gerne til med at så frøene, for et par år siden startede jeg med 6 potter, og antallet er vokset betragtelig med tiden og i år kommer jeg nok op på omkring 20 potter, med to frø i hver.., og selvfølgelig forventer jeg frafald undervejs.
Det som fascinere mig mest med tomaterne, må være den mangfoldighed som findes af tomater i farver, smag og størrelser. Dertil de utallige muligheder som tomater kan bruges til i madlavningen :)
 På billederne er det tomaterne som jeg har har dyrket tidligere, og i år skal der prøves helt nye sorter som jeg ikke har prøvet før, og takket være tomatfrøbrevene på facebook :)

Kommentarer

  1. Ja det er spændende med tomater, Bent er slet ikke enig med mig i, at der skal dyrkes tomater. Men jeg prøver nu nok igen i år. Successen er ikke så stor, men jeg fortsætter.
    Mojn

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn do...
      jeg kan overhovedet ikke undvære tomater herhjemme :) - de købte tomater spiser jeg overhovedet ikke hvis jeg kan undgå dette...

      Slet
  2. Det er SÅ dejligt når det begynder at krible for at få gang i det nye haveår.
    Selv er vi ikke "til" tomater... da vi har valgt at bruge vores glashus til pelargonier, hygger og mennesker og ikke dyrkning af alt det gode. Men jeg gad god... :-)
    God fornøjelse og skøn weekend
    Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Susan
      helt enig med dig, jeg glæder mig også helt vildt til dette kommende havesæson... jeg har set jeres drivhus på bloggen flere gange, og forstår fuldt ud at i ikke har "plads" til tomaterne :)
      - men jeg er desværre ramt af den "frygtelige" tomatvirus takket være tomatgruppen på facebook ;) - så jeg kan bare ikke undvære de dejlige "vitaminpiller" af tomater...

      Slet
  3. Hej Tim.
    Jeg finder overhovedet ingen fornøjelse i, at dyrke tomater. Det er sjovt så forskellig haveinteresse kan være, men også dejligt vi ikke allesammen er ens. God fornøjse med dine:-)
    Knus
    Malene

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske