Vintergækker

Når vi siger farvel til vinteren og go'dau til foråret er det som regel når vintergækkerne blomstre :). Men sjovt nok !! når man ser dem på lang afstand ser de ikke imponere ud !!! Men virkelig først når man kommer tæt på ser man den skønheden - de er sgu' da flotte :)

Mine vintergækker og krokus'er...
 De har været i haven lige siden mine kære bedsteforældres tid
 De kommer de mest mærkelige steder - og det skal det også være plads til ;)
 virkelig flot.. når man først kommer tæt på :)


 inden længde så er det fyldt op med hostaer ;)


enkelt og smukt.....

Men jeg savner nogle Dorotealiljer ;(
 
(billedet lånt fra nettet)
Suuuuuuuk.......!!

Go' weekend

Kommentarer

  1. Det var synd Tim, kommer du til blogtræf i år, skal jeg nok lave en potte til dig, nu mens de blomstrer. Jeg må jo have noget at lokke med :) Men ellers kommer jeg nok til Kolding d. 5.6.
    Mojn

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for tilbuddet - det er virkelig sødt af dig - men jeg har lige fået løst problemet.... som du vil se i mit kommende indlæg :)

      Slet
  2. Det er så fint med alle forårets løgvækster :-)
    Det lyder spændende med vintergækker der har stået i haven siden dine bedsteforældres tid, så har du måske boet i det hus, det meste af dit liv.

    SvarSlet
    Svar
    1. det er skønt med forårets løgvækster :) og ja... huset er min fars barndomshjem, og det er min morfar som var mure på huset dengang den blev bygget og farmor og farfar som har levet der hele deres liv :) - og nu er det min tur, og min søn vil så overtage det efter mig engang :)

      Slet
  3. kan se Lisbeth også forbarmer sig over dig :) hun har også delt ud af sin blomsterglæde og Dorthealiljer hos mig.

    de er nu dejlige de forårsblomster :)

    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja.... hun er en dejlig tøs :), men har fået løst "problemet" som du vi se i mit kommende indlæg :)

      Slet
  4. Ja, ren manna for ojnene ! Skon tid, vi gaar i mode.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja.. nemlig... det er en god tid vi går i møde :)

      Slet
  5. Hej Tim.Der er ikke noget så smukt som de første vintergækker-krokus og erantis.At de senere bliver skjult at de dejlige hosta er da ikke det værste...........og jeg har heller ikke nogle dorothealiljer.-suk-suk.God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. takker.... og mit "problem" er blevet løst - hurraaaaaaaaaa......

      Slet
  6. Vintergækkerne er så fine, og hvert år venter vi dem med længsel. Når de så er kommet, går vi og spejder efter krokus, det bliver så afløst af narcisser og primula, og så akelejer... det er skønt at være haveejer! Altid noget at nyde nu, og noget at glæde sig til.

    SvarSlet
    Svar
    1. helt enig..... og jeg nyder det 100% :) - skønt....

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske